IETEIKUMI

REKOMENDĀCIJAS “Kas būtu jādara, lai veicinātu valodu mācīšanos “screen” paaudzei”

Apkopojot zināšanas un pieredzi, projekta partneri izstrādāja ieteikumus “Kas būtu jādara, lai veicinātu valodu mācīšanos “screen” paaudzi”. Valodu mācīšanās sekmēšanas pasākumi ietver vairākas dimensijas:

1. Vadības lēmumu pieņēmēji (direktori, vietnieki u.c.):
a) Saprast, ka tehnoloģija padara skolotāju darbu vieglāku;
b) Atbalstīt aprīkojuma nodrošināšanu;
c) Nodrošina WiFi klasēs un dažādus mācību materiālus;
d) Kad konteksts mainās, atmiņas pilieni;
e) Organizēt skolotāju profesionālo pilnveidi;
f) u.c.

2. Mācību metožu dažādība:
a) Izmantot praktisku pieeju (piemēri no reālās dzīves, konkursi);
b) Lai veicinātu runāt prasmi, izmantot dažādas mācību metodes, piemēram, diskusijas, lomu spēles, projektu metode, teātris u.c.,
c) Lai veicinātu rakstīšanas un lasīšanas prasmes, izveidot klases e-pastu:
1) Lai sazinātos,
2) Lai nosūtītu rakstisku darbu,
3) Lai nosūtītu papildu vingrinājumus vai saites uz interaktīvām spēlēm, vingrinājumiem, testiem, u.c.
d) Lai veicinātu darbu ar informāciju, kā arī lasīšanas prasmes, izmantot projekta metodi:
1) Lai atrastu informāciju par konkrētu tēmu;
2) lai organizētu informāciju;
3) Lai sagatavotu ziņojumu / prezentāciju; u.c.

3. Mediji:
a) Izmantot dažādus kanālus: mājas lapas, Facebook, televīziju, u.c.,
b) Runāt par medijiem un to iespējamo izmantošanu valodu apguvē;
c) Organizēt nelielas diskusijas starp audzēkņiem / sacensības / grupu darbu;
d) Izmantot e-mācību platformas, u.c.

4. Skolotāju profesionālā pilnveide:
a) Regulāri organizēt seminārus un pieredzes apmaiņu;
b) Apmācības vecajiem skolotājiem;
c) Organizēt apmācību valodu skolotājiem;
d) Profesionālās un izglītības apmācība skolotājiem Erasmus + ietvaros (KA1, KA2);
e) Izveidot motivācijas sistēma, u.c.

5. Papildu ārpusskolas aktivitātes audzēkņiem:
a) Organizēt valodas nometnes / vasaras skolas audzēkņiem no dažādām valstīm;
b) Semināri / sacensības audzēkņiem;
c) U.c. ārpusklases aktivitātes.

6. “Veidot līderus!”
a) Vecāki – aktīvi;
b) Skolotāji – aktīvi;
c) Audzēkņi – līderi!

7. Valodas apguve – viena no aktivitātēm citos projektos.